lördag 26 juni 2010

Bilder från villan o trädgårdden såklart,finns sååå mycket vackert att fånga på bild nu...

vädret visade sig från sin bästa sida på midsommarafton
dessa små ´charmtrollen´´firade vi midsommar med

strand lejonen


Paeonia ´Rosea plena´...borde de vara

Geranium phaeum ´Álbum´

´ Iris ´Cherry garden´
Astrantia major

Meconopsis betonicifolia...underbar


Aquilegia flab.var.pumila ´Alba´

Geum coccineum ´Borsii´

Spiraea ´Thor´

Rosa ´Therese bugnet´ först ut att blomma av alla mina rosor

Geranium himalayense´Plenum´

Thymus serphyllum coccineum

Rhododendron cataw.gr.fl

3 kommentarer:

  1. Härliga villabilder, fantastiskt vackert!
    Så mycket vackert du har som blommar! Bergvallmon är otroligt läcker, färgen är så speciell!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Så vackra foton av både barn och blommor.
    Bergvallmo har jag inte vågat mig på ännu men kanske nångång...
    Ha det bra
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej, va kul att du hittade in till mig så jag kunde hitta till dig. Hoppas det är ok att jag lägger till dig bland mina trädgårdsbloggar. Alltid roligt med någon "heimifrån" Ha en fortsatt fin midsommar/Gela

    SvaraRadera